23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Nemligs salg er steget med 30 pct.

Virksomheden, der stadig giver underskud, ruster sig til kamp på dagligvaremarkedet.

Salget i Nemlig.com er vokset med 30 pct. de seneste måneder, men alligevel gør virksomheden sig klar til endnu hårdere konkurrence om de forbrugere, der køber dagligvarer på nettet.

Det fortæller Jyllands-Posten.

Både Coop og Bilka er på vej ind på det marked. Coop med en model hvor kunderne bestiller på nettet og derefter selv henter varerne i butikken.

Den model har Nemlig også testet, hvor kunderne kunne hente de bestilte varer på tankstationer i nærheden.

- Vi så dog ingen interesse for det. Tværtimod vokser vores salg i kraft af, at forbrugerne kan få varerne bragt hjem i tidsintervaller, som passer dem, siger Stefan Plenge, der er administrerende direktør for Nemlig.

I regnskabsåret 2015/ 16 voksede omsætningen i Nemlig med 27 pct. til 888 mio. kr.

Året endte alligevel med et underskud i driften på 66 mio. kr.

Der var dog tale om en forbedring på 29 pct. i forhold til året før, da driftsunderskuddet var på 91 mio. kr.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|instance-web02